Przyciągnij uwagę w każdej branży – prosta forma przekazu

Freelancerzy, dietetycy, trenerzy personalni i marketingowcy, głowią się jak zaistnieć w dzisiejszym świecie i social mediach, które w pewien sposób walczą z wartościowymi materiałami. Facebook wykorzystywał teksty, zdjęcia i filmy, Youtube pozwalał przekazać wiedzę w formie wideo, natomiast Instagram cofa nas do języka obrazkowego – czyżby historia zatoczyła koło i wracamy do jaskini? W pewnym sensie tak.

Jak przekazać wartościową wiedzę w atrakcyjny i krótki sposób? Jak dostosować się do mobilnego trybu życia, gdzie większość osób poświęca jedynie 30 sekund na filmik lub zdjęcie? Wystarczy pomysł, darmowe narzędzia internetowe i jedna godzina!

Infografika na ratunek

Coraz mniej osób chce czytać elaboraty na Facebooku, a Instagram uniemożliwia wykorzystanie wielu znaków i wklejanie linków do blogów pod zdjęciami. Prosta Infografika jest doskonałym narzędziem, które może szybko zainteresować potencjalnego czytelnika i sprawić, że będzie to przedsmak bloga danego twórcy.

Jest to świetne narzędzie, które nie tylko przyda się wolnym specjalistom, ale może posłużyć również jako materiały marketingowe dla małych, średnich i dużych firm.

Każdy robić może, jeden lepiej, drugi gorzej

Szukając profesjonalnie przygotowanych infografik, można niemal od razu zwątpić w swoje umiejętności plastyczne. Zazwyczaj są one przygotowane przez profesjonalnych grafików, którzy używają profesjonalnych i PRESTIŻOWYCH (ostatnio popularne słowo w social mediach) narzędzi. Poniżej przedstawiam wam przykład infografiki, którą przygotowałem w ciągu jednej godziny.

Chociaż moje konto na Instagramie nie jest szczególnie rozbudowane i nie cieszy się popularnością (jeszcze), tego typu grafiki, zdobyły rozgłos w świecie fitnessu. Doskonałym przykładem osób, które bazują na takiej formie przekazywania wiedzy (z wyjątkiem kanałów na Youtube), są m.in. Piotr Szmexy Tomaszewski i Tomasz Grzymski.

Narzędzia i materiały

Wszystkie narzędzia i materiały można zebrać w darmowy sposób. Warto wykorzystywać m.in.:

  • Pixabay.com – w celu zebrania darmowych clipartów,
  • Pixlr.com – jako darmowy edytor, dzięki któremu skleimy wszystko w jedną całość,
  • Instagram.com i Facebook.com – docelowe miejsca publikacji infografik.

Obraz, który preferowany jest przez instagram, posiada rozdzielczość 1080 x 1080 pikseli, więc należy bazować na takim obszarze roboczym. Cliparty warto zmniejszyć do rozmiarów 100 x 100 px. (mniejsze mogą stawać się niewidoczne i zniekształcone), a nagłówek należy wyboldować, by rzucał się w oczy.

Dalej pozostaje jedynie trochę wyobraźni, kilka popularnych hashtagów i marketing swojego profilu na Instagramie. Pamiętajcie jednak, że jest to młodzieżowe miejsce, które powinno być luźne i pozbawione korporacyjnych i poważnych określeń – a każdy nastolatek, może być w przyszłości waszym najlepszym klientem lub wspólnikiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *