Blogowanie i główny powód braku rozwoju

Blog jest wspaniałą formą wyrażania siebie, swoich poglądów i planów. Niestety, coraz częściej stają się one narzędziem sprzedażowym, który nastawiony jest na maksymalizację sprzedaży produktów i usług. Czy jest w tym coś złego? Oczywiście, że nie!

Jeśli każdy post jest zaplanowany w sposób profesjonalny, nie trzeba obawiać się pogorszenia jakości treści i coraz mniejszej ilości odwiedzin witryny. Co więc powoduje upadek popularnych blogów? Według mnie jest to monotematyczność!

Urozmaicenie treści, czyli podstawa wszystkich podstaw

Tematyczne blogi, powinny skupić się na określonych grupach docelowych – Dobrycopy.pl ma trafić do osób, które interesują się pracą copywritera, sami zarabiają pisaniem i chcą poznać swojego kolegę po fachu lub są klientami, zainteresowanymi ofertą i umiejętnościami.

Owszem, mógłbym skupić się tylko i wyłącznie na tematach związanych z pisaniem, jednak czy wtedy nie strzelę sobie w kolano? Zamykając się w ten sposób, nie można liczyć na stały rozwój i wzrost czytelności przez nowych użytkowników.

Copywriting to moja praca i pasja, jednak zainteresowań mam nieco więcej i należą do nich m.in.:

  • Gotowanie,
  • fitness,
  • zdrowy tryb życia,
  • suplementacja,
  • muzyka,
  • książka,
  • film.

Czemu więc nie mogę pisać na ten temat? Mogę i mam taki zamiar.

Przeglądać blogi moich kolegów z branży, byłem zachwycony treściami, które trafiały w tematykę związaną z pracą doświadczonych copywriterów, ponieważ sam mogłem nauczyć się czegoś nowego. Nie zainteresują one jednak mojej dziewczyny, rodziców, przyjaciół i większości osób, które nie tylko mogą stać się regularnym czytelnikiem, ale również stałym klientem.

Klienci będą zachwyceni

Problem z portfolio jest zmorą każdego początkującego copywritera, który boi się pytać klientów, czy może umieścić logo firmy lub link do artykułu, na swojej stronie internetowej. Sam wielokrotnie traciłem klientów, pytając o możliwość umieszczenia informacji o współpracy – najlepszym przykładem, była wiadomość o treści:

 

Proszę Pana, jak będziemy wyglądali w oczach klientów, skoro sami nie napisaliśmy treści na swój blog lub witrynę internetową… Na pewno nieprofesjonalnie.

 

Tworząc blog i umieszczając na nim artykuły związane z prywatnymi zainteresowaniami, można w prosty sposób udowodnić wiedzę na dany temat i umiejętności przekazywania jej czytelnikom.

Stwierdzenie, że jeśli ktoś nie umie czegoś wytłumaczyć w prosty sposób, prawdopodobnie sam tego nie rozumie, jest jedną z największych bzdur, jakie kiedykolwiek słyszałem… Nie każdy ma umiejętności łączenia słów, w zrozumiały sposób, który jest prosty do przyswojenia przez laików.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *