Copywriting to fajna praca! Ale nie dla każdego

Copywriting nie jest pracą dla każdego i przekonałem się o tym wiele razy. Próbowałem zorganizować zlecenia dla znajomych, którym wydawało się, że poradzą sobie z „laniem wody”. Samo podejście do tematu dyskwalifikowało ich na początku swojej przygody, ponieważ nie byli w stanie stworzyć tekstu, który oferowałby wyższą jakość niż preclowa.

Często rozmawiam z ludźmi na temat swojego zawodu i w większości przypadków, są oni zafascynowani moim zajęciem. Uważają copywriting za prestiżową pracę, która przynosi niezwykle wysokie zarobki, przy stosunkowo niewielkiej ilości wysiłku. 

Praca jak każda inna

Copywriter jak każdy inny przedsiębiorca, prowadzący własną działalność, zawsze posiada wiele dróg do wyboru. Większość zaczyna jednak podobnie, tworząc niskobudżetowe precle i proste opisy w agencjach reklamowych.

Przychodzi jednak moment, w którym musisz wybrać odpowiedni szlak. Jednym z nich jest stagnacja i szukanie nowych klientów, którzy chętnie przyjmą stawki 2-3 złote za 1000 znaków ze spacjami, niezależnie od tego, jakiej jakości są teksty. Drugi jest dużo trudniejszy, ponieważ wymaga stałego doskonalenia swojego warsztatu i umiejętności pisarskich. Chcąc tworzyć content z wysokiej półki, należy dbać o poziom wartości merytorycznej, zachowanie zasad interpunkcji, zacięcie sprzedażowe i umiejętności edytorskie.

Decydując się na pracę w korporacji, sytuacja wygląda podobnie. Jeśli zadowala cię średnia pensja i brak perspektyw rozwoju, to nie starasz się o awans i nie powiększasz swoich kompetencji. Natomiast jeśli chcesz zarabiać lepiej, to z przyjemnością uczęszczasz na szkolenia i kursy, zdobywając nową wiedzę i umiejętności.

Stały rozwój osobisty

Największą zaletą pracy copywritera jest nieustanne poszerzanie swojej wiedzy i horyzontów. Z każdym dniem uczymy się coraz lepszej edycji, szukamy rozwiązań, które pozwolą nam na zadowolenie klientów.

Każda wiadomość z nowym zleceniem oznacza, przygotowanie się do niego w odpowiedni sposób. Tekst należy dostosować do miejsca publikacji i odbiorców, którzy będą zainteresowani treścią. Jeśli ma być on informacyjny, warto przekazać wiedzę w zrozumiały sposób. W przypadku tworzenia tekstów reklamowych i sprzedażowych, trzeba wziąć pod uwagę zacięcie handlowe i zasady, panujące w świecie internetu (np. dostosowanie treści do eyetrackingu).

Zachęcam serdecznie wszystkich, aby spróbowali swoich sił w copywritingu. Może stanie się on nowym sposobem na życie lub pasją, która dostarczy dodatkowy dochód w gospodarstwie domowym.

2 thoughts on “Copywriting to fajna praca! Ale nie dla każdego

  1. Ja jak dotąd robię te małe zleconka przez serwisy internetowe. Pisząc teksty można się dowiedzieć wielu rzeczy na każdy temat ;). Tych większych zleceń jeszcze nie biorę ze względu ba brak czasu – ach ta praca w korporacji 😉

    1. A może warto poszukać dużego zlecenia, w którym nie ma pośpiechu z realizacją. Często można takie podłapać i z czasem dzięki nim można się wyrwać z łańcuchów korporacji. Tak było w moim przypadku 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *